fredag 14 december 2012

Veckobrev v.51

Vilka fantastiska barn som gick i luciatåget igår. Jag var så glad att jag hann se det på morgonen men sedan var jag tvungen att gå hem då jag inte mådde bra. Men jag fick meddelande på kvällen att allt hade gått bra (och jag trodde aldrig något annat). Hoppas att Julbasaren var lyckad också.

Helt plötsligt går vi in i sista veckan på höstterminen! Veckan blandas med både nytta och nöje :)

Svenska: Vi repeterar och jobbar med verb. Vi har under några veckor tränat på att skriva instruktioner och hur man ska följa dem. Vi övar också på att stava ord med j-ljudet.

Matte: Vi fortsätter att jobba med uppställning i matten.

NO/SO: Vi jobbar med julboken och ser på Astrid Lindgrens jul.

Bild: Vi skapar fina julkort och julpysslar.

Musik: Vi sjunger jullåtar.

På torsdag förmiddag är det innebandyturnering för år 3-6. Det vinnande laget får äran att möta personalen! Heja, heja!

På fredag är det julavslutning och eleverna slutar kl 12:30. Vi kommer julpyssla, sjunga jullåtar och mysa i klassrummet.

Obs. Inga läxor sista veckan.

Bild från i onsdags när vi hade kul i pulkabacken.


Hoppas ni får en härlig 3:e advent!
Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar